موسسه حسابداری معتمد محاسب ساینا
انجام کلیه خدمات حسابداری


 حسابدار در نظر بسیاری از مردم یك فرد كاتب است كه مسوولیت حساب و كتاب دارایی و اموال حجره داران را به عهده دارد . این عقیده شاید در زمان های دورتر صحیح به نظر می رسید . درحالیكه امروزه حسابدار كسی است كه فن حسابداری را با طی مراحل علمی و در مراحل پیشرفته آن با كسب تجارب فراوان بدست می آورد و با گزارشات مالی و مستمر خود مدیریت را در تصمیم گیری صحیح ، سریع و به موقع كمك شایانی می نماید.

از نظر علمی حسابداری عبارت از فرآیند گردآوری و ثبت ، طبقه بندی ، تلخیص(خلاصه كردن) و گزارش دهی فعالیتهای مالی یك مؤسسه است و به كسی كه این فن را می داند و آن را با رعایت مجموعه ای از استانداردهای حرفه ای انجام می دهد حسابدار می گویند.

همانطور که مطرح شد حسابـداری سیستمی است که فعالیتهای واحد تجاری را اندازه گیری می کند . و این اطلاعات را در چارچوب گزارشهایی پردازش کرده و در نهایت نتایج فعالیت واحد تجاری را به تصمیم گیرندگان ارائه می دهد .

بنابراین می توان گفت هر چه بیشتر از این رشته بدانیم و آگاه باشیم بهتر می توانیم در مورد وضعیت  مالی در تمام زمینه ها مثل بورس تصمیم گیری کنیم .

حتی مطالعات نشان داده که بهتر می توانید بروضعیت مالی زندگی خود تسلط داشته باشیم. 
       حسابداری داستان طولانی داره . ثبت حسابها به تمدنهایی نظیر چین ، یونان و مصر بر می گردد در آن زمان از حسابداری  

برای نگهداری حسابها و مدارک مربوط به مخارج و دستمزد و مصالح لازم برای ساخت بناهایی نظیر اهرام ثلاثه استفاده می شده .

   از آن زمان به بعد نیاز به حسابداری با رواج تجارت شدت گرفت در قرن نوزدهم با افزایش شرکتهای سهامی نیاز به این رشته بیشتر احساس شده و زمانی هم که مالکان شرکت از مدیران آن جدا شدند این نیاز بیشتر شد چرا که مدیران دراین برهه از زمان مجبور  بودند یرای اینکه بتواننـد وضعیت فعالیتهای شـرکت را به اطلاع مالکان آن برساننـد از ایـن سیستم استفاده کنند .


در نهایت درقرن بیستم هم کامپیوتر به این رشته دامن زد و باعث رشد سریع حسابداری شد اعمالی که محاسبه آنها وقت زیادی نیاز داشت با استفاده از کامپیوتر خیلی سریع محاسبه می شد .


و امروزه هم این رشته در کشور ما خوب شناخته شده و استفاده از آن در تمام فعالیت های اقتصادی احساس می شود .

       

27 آذر 1391برچسب:, :: 11:33 :: نويسنده : پورحسنی

موسسه حسابداری ساینا ارایه دهنده نرم افزار جامع نوسا در استان قم می باشد . جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02516626205و یا 09190509012تماس حاصل فرمایید

یک شنبه 19 آذر 1391برچسب:, :: 10:0 :: نويسنده : پورحسنی

روز حسابدار برهمه حسابداران عزیز مبارک باد

چهار شنبه 15 آذر 1391برچسب:, :: 17:36 :: نويسنده : پورحسنی
یک شنبه 12 آذر 1391برچسب:, :: 7:49 :: نويسنده : پورحسنی

درباره وبلاگ

- انجام کلیه امور تخصصی مرتبط با حسابداری شرکت های تولیدی ، بازرگانی و صنعتی ، خدماتی ، مهندسی و پیمانکاری 2- انجام عملیات مربوط به امور معوقه حسابداری و اصلاح حسابها وکدینگ حسابها 3- پیاده سازی سیستم حسابداری 4مشاوره رایگان درباره انواع نرم افزارهای حسابداری 5 طراحی ، فروش و آموزش نرم افزارهای مالی ، فروش ، خزانه ، حقوق و دستمزد ، انبار ، دارائیهای ثابت ، حسابداری صنعتی و اتوماسیون اداری 6- مشاوره مالی ، مالیاتی ، مدیریت ، بیمه قراردادها و بیمه تامین اجتماعی 7- تنظیم اظهار نامه مالیاتی ، تهیه صورتهای مالی و تحریر دفاتر قانونی پلمپ شده و و ارزش افزوده انجام کلیه خدمات حسابداری در استان قم با کادری مجرب فقط با یک تماس
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ دانشجوی حسابداری علمی کاربردی مالیاتی قم و آدرس hph.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 108
بازدید هفته : 124
بازدید ماه : 126
بازدید کل : 82709
تعداد مطالب : 77
تعداد نظرات : 23
تعداد آنلاین : 1